Noutăți
First Ride Kawasaki Ninja 40031 Octombrie 2017

Noul model adaugat anul acesta gamei "Ninja" nu numai ca arata traznet si are preformante de top in gama sa, dar e mai usor, mai predictibil, are o pozitie de condus mai relaxata, intr-un cuvant: e mai "fun".
Ca in fiecare an, Kawasaki Motors Europa ofera tuturor importatorilor posibilitatea de a vedea si testa pe pista modelele noi v/s concurenta. Anul acesta, in Spania, pe Almeria circuit, am avut posibilitatea sa testam noua Ninja 400.
Motorul e complet nou, cu o capacitate de 399 cmc, 45cp la 10.000 rpm, 38Nm la 8000 rpm. Chiar daca capacitatea e mai mare, masa lui e mai mica a vechiului motor de 300, pastrand acelesi gabarit cu cel de 250. Crescut a fost si volumul airbox-ului, imbunatatind astfel eficienta admisiei. Reproiectata a fost si carena astfel incat sa arunce aerul cald cat mai departe de pilot. Ninja 400 are un nou ambreiaj Assist and Slippery care reduce cu inca 20% forta resimtita la actionarea manetei - ceea ce in oras, unde schimbam des vitezele e de real folos. Sasiul de tip trellis fiind mai usor, contribuie si el la o mai buna manevrablitate si stabilitate optimizand rigiditatea/elasticitatea; la fel si furca fata cu amortizoare de 41mm (37 mm aveau cele de la Ninja 300). Rotile au trecut si ele printr-un program de slabit - fiind mai usoare, similar cu cele de la Ninja 650 - ceea ce inseamna ca motociceta se poate inclina mai repede stanga/dreapta. La oprire ajuta franele cu discuri de 310mm si ABS-ul Nissin de ultima generatie. Saua e la 785 mm distanta de sol, capitonajul e mai gros, mai comod, latimea seii e mai mica cu circa 30mm, insemnand un confort mai mare si atingerea solului mai usor. Faruri cu led, care se aprind simetric, bordul similar cu cel al Ninja 650, rezervor de 14 litri (autonomie sensibil mai mare decat concurenta) si chiar un spoiler ce seama cu cel al Ninja H2 sau ZX-10R sunt inca cateva detalii deloc lipsite de importanta.
Noua ni s-a parut foarte manevrabila si stabila, sta bine pe sosea in curbe, mai bine decat alte motociclete de clasa mai mare, ceea ce explica feelingul de motor mai mare, are o protectie neasteptat de buna la vant, cu frane dozate exact cat trebuie. Pe circuitul virajat pe care am testat-o, am putut ajunge din urma si depasi motociclete mai mari, ceea ce spune mult despre capacitatile Ninja 400.
Nu stim inca pretul exact, dar credem ca va fi in jur de 5800 euro. Va fi disponibila la dealerii Kawasaski din Romania, incepand din Februarie 2018.