Noutăți
Kawasaki Ninja H2 SX SE - First ride17 Noiembrie 2017
"Cu Ninja H2 SX supraalimentata, uita tot ceea ce credeai ca stii despre motocicletele Sport-Touring. Treci ca o racheta peste continente, pe autostrazi, prin pasurile montane. Mergi mai departe, cu cel mai capabil Sport-Touring al momentului: Ninja H2 SX - SUPERCHARGE YOUR JOURNEY". Asa suna motto-ul Kawasaki referitor la Ninja H2 SX, primul Sport-Touring din lume cu supraalimentare.
Am avut placerea de a-l testa in premiera pe circuit in Spania, in Octombrie, la intalnirea importatorilor din Europa ai Kawasaki Motors. Cum e? Dupa cum spune si revista MCN: It`s got supercharged SX appeal!
Evident e derivata din Ninja H2/H2R, insa ii poti pune genti laterale (care sunt stabile pana la 300 km/h)!!! In plus: sasiul e nou (trebuie sa faca fata unei incarcari mai mari), motorul e nou (compresie mai mare- eficienta mai buna, cilindrii, chiulasa, axa cu came, pistoane, injectoare, toate regandite), compresorul e de generatia a doua, cu paletele redesenate, rapoartele de transmisie in cutie schimbate, evacuarea reproiectata si ea, astfel incat rezultatul ar trebui sa fie o motocicleta mai prietenoasa, mult mai confortabila si mai usor de condus decat cea din care provine.
Si asa e, intr-adevar. Desi puterea si cuplul puse pe asfalt sunt imense (200 cp si 137 Nm -raportul putere/masa e in clasa Bugatti Veyron daca e sa facem comparatie cu masinile), modul in care le livreaza e mult mai previzibil decat la vechiul H2, adaptat unei utilizari normale, de strada - am putut sa merg o tura de circuit numai in viteza a cincea- de la 50km/h la 230 km/h sau daca vreti de la 2000rpm in sus, nu "tuseste". La fel de adaptat e si consumul (mai mic decat cel al Versys-ului 1000 sau al lui Z1000SX - undeva in jur de 6%). Managementul caldurii e mult imbunatatit pentru ca la randul lor, carenele au fost reproiectate in acest sens. Totodata evacuarea e mai tacuta - ceea ce e un avantaj la drumuri lungi unde nu vrei sa iti bubuie urechile din cauza esapamentului - dar cand schimbi sportiv se aude acel "puff" characteristic unui motor turbo. Zgomotul asta poate da dependenta... Odata cu condusul sportiv si cu crestera vitezei am constatat ca protectia la vant e mai buna decat te lasa sa banuiesti aspectul motocicletei, astel incat la 180 km/h poti intoarce capul fara sa iti fie zburat de pe umeri. Altfel motocicleta e foarte stabila pana la 250 km/h (numai atat am avul loc sa acceleram pe linia dreapta a circuitului, desi ea cerea in continuare gaz), pozitia nu e la fel de sportiva (aplecata) ca pe ZZR, dar mai aplecata decat pe Z1000SX. Eu am gasit-o perfecta pentru inaltimea mea: nici prea drept nici prea aplecat. Datorita sasiului, a ergonomiei si a modului de livrare a puterii, in virajele scurte stanga-dreapta e la fel de agila ca Z1000SX, desi e mai grea cu vreo 30 kg. Pentru comparatie am avut motociclete si de la alte branduri (BMW, Yamaha, etc). Nu pot vorbi despre concurenta, insa un lucru e sigur: niciuna nu se poate compara cu H2 SX dintr-un singur motiv: niciuna nu are supraalimentare. E o senzatie unica.
Electronicele sunt la cel mai inalt nivel si folosite din plin: traction control, ABS evident cu management in curbe, moduri de putere, cruise control, cornering lights, unitate inertiala, quickshifter bi-directional, launch control, etc, etc. Display-ul este la varianta SE pe care am avut-o la test, de tip TFT - ultimul ragnet in materie; dupa mine sunt prea multe informatii afisate pe astfel de display-uri, dar asta e evolutia in domeniu. In schimb informatiile se pot citi bine pe el. Sunt chiar doua moduri de afisare: Touring si Sport, astfel ca poti intr-o anumita masura afisa doar informatiile care te intereseaza.
Sigur toate acestea au un pret. Si nu e mic, dar nici asa mare comparativ cu alte motociclete de pe piata. Versiunea SE, pe care am testat-o noi, va costa in jur de 22.000 euro iar la banii astia are, in afara de toate nazbatiile si un cric cental plus verdele characteristic Kawasaki, versiunea simpla aproximativ 19.000, culoarea fiind denumita: "Metallic Matte Carbon Grey".
Incepeti sa economisiti! Merita.