Noutăți
Kawasaki ZX-6R 636 - un Supersport desavarsit capabil si de touring29 Noiembrie 2018

Cu nou design pentru 2019, upshifter (o premiera in clasa aceasta la motocicletele japoneze de serie) si emisii Euro 4, ZX-6R 636 este o motocicleta echilibrata, puternica dar usor de manevrat, supersportiva dar destul de relaxata pentru touring, care face fata in oras sau intr-o zi de circuit in egala masura. Noi am testat-o pe circuit, unde predomina latura ei sportiva. Acceleratia este rafinata, motorul elastic e practic acelasi de la versiunea precedenta - intr-adevar incantator (din pacate Kawasaki nu s-a gandit sa faca si un naked cu acest motor sau de ce nu, un Versys 636). Manevrabilitatea e in partea de sus a clasei iar stabilitatea demna de un sport tourer, de unde si sentimentul de siguranta si control, mai pronuntat decat la superbike-urile de 1000. Daca gresesti, asa cum fac eu deseori pentru ca nu sunt (inca) cel mai precis din lume, ajustarea trasei in curbe se poate face fara efort si relativ fara sperieturi. Bineinteles vorbim de greseli mici. Traction controlul are si el un rol. Nu trebuie decat sa stai cu "mana in gaz" in curba si sistemul isi face treaba, netinand prea mult cont de acceleratie, modificand cantitatea de aer si benzina care intra in cilindrii si chiar timpii de aprindere astfel incat motocicleta sa isi pastreze stabilitatea, evitand alunecarea rotilor.
Marele avantaj fata de concurenta este o livrare de ceva mai mult cuplu si putere incepand mai devreme, de la turatii mai mici adica. Ceea ce face utilizarea cotidiana mai facila si mai relaxata, nefiind nevoit sa o urci in ture pentru a obtine o putere si cuplu decente.
Franele isi fac cu prisosinta treaba, suspensia e reglabila in totalitate, luminile sunt de tip LED, bordul este si el nou, suspensia fata de tip Showa "Big Piston" separate function.
Dar cea mai buna veste este ca, in ciuda tuturor imbunatatirilor, pretul va fi sub cel al versiunii precedente: 11.300 - 11.600 euro, TVA inclus!