United Motors

Noutăți

Ninja H2 SX SE29 Noiembrie 2018

Ninja H2 SX - SUPERCHARGE YOUR JOURNEY". Singurul Sport-Touring de serie din lume cu supraalimentare.
In Septembrie, la intalnirea din Spania a importatorilor din Europa ai Kawasaki Motors, am avut placerea de a testa pe circuit noul model H2 SX SE+.
Despre modelul de anul trecut H2 SX SE spuneam: "Desi puterea si cuplul puse pe asfalt sunt imense (200 cp si 137 Nm -raportul putere/masa e in clasa Bugatti Veyron daca e sa facem comparatie cu masinile), modul in care le livreaza e mult mai previzibil decat la vechiul H2, adaptat unei utilizari normale, de strada - am putut sa merg o tura de circuit numai in viteza a cincea- de la 50km/h la 230 km/h sau daca vreti de la 2000 rpm in sus, nu "tuseste".

Ce e nou anul acesta? In primul rand H2 SX SE+ este echipat cu suspensiile controlate electronic KECS, etrieri Brembo Stylema, vopsea autoregenerabila in zonele predispuse abraziunii, bord TFT si conectivitate cu telefonul prin aplicatia "Rideology The App" si mici schimbari estetice.

Suspensia KECS, semiactiva, dezvoltata de Showa - nu este permisa in curse pentru a tine costurile sub control, dar intr-adevar lucreaza bine. Pentru a pune lucrurile in perspectiva sa spunem ca motocicleta aceasta nu e ca un fulg - are 260 kg la plin. Si cu toate ca motorul foarte puternic raspunde bine pe toata plaja de turatii, pozitia sport-touring si saua ingusta acolo unde sta pilotul, ii confera motocicletei o manevrabilitate foarte buna, inertia data de masa ei se simte, ceea ce face ca suspensiile sa fie bine solicitate la franari, accelerari, schimbari mai bruste de directie, asa cum intalnesti pe un circuit mai degraba tehnic cum e cel din Almeria.
Am incercat sa accelerez din ce in ce mai brusc la iesirea din curbe, atat cat am avut curaj. Initial motocicleta incepe sa alunece ca pe criblura, dar alunecarea e lina, aproape ca nu o simti, apoi intra sistemele electronice in actiune si puterea scade continuu, fara praguri, pana ce aderenta e recapatata total. In mod normal te astepti la un hide-side, dar suspensia compenseaza, motocicleta ramane stabila pe traiectorie si simti cum puterea creste iar, livrata fara intreruperi. La fel de lin se comporta aceasta suspensie si in cazul tranzitiilor frana/acceleratie. Pentru ca senzorii inductivi, plasati direct in furca, masoara direct deplasarea rotii fata de sasiu si transmit aceste date catre ECU cu o viteza mult mai mare decat sistemele concurente. ECU, primeste date si de la sistemul de masura inertial, stiind astfel pozitia si tendinta de deplasare a acestuia pe cele 3 axe (6 miscari translatie/rotatie), ceea ce permite un reglaj mai fin al compresiei si reveniri amortizoarelor. Dificil de tradus in cuvinte senzatia de control pe care aceasta tehnologie ti-o da, dar e extraordinara - toul e lin in situatii in care altfel motocicleta ar fi scuturat bine din posterior. Poate fiindca totul merge ca uns si te poti trezi usor la viteze la care nu visai sa ajungi, franele au fost updatate, avand acum etrieri Brembo Stylema, mai aerisiti, pentru ca nu se stie cand ai nevoie sa franezi din toate puterile, totul trebuind tinut sub control si in aceste situatii.
Cruise control, quickshifter, un management al caldurii emise de motor mult peste medie, bord TFT cu o multime de informatii si posibilitatea de a face reglajele dorite pe telefon, sorbind o cafea, urmand a le incarca in calculatoarele motocicletei cand esti in la mai putin de 5 m de ea si nu in ultimul rand tehnologia exclusiva Kawasaki de supraalimentare, fac din motocicleta aceasta o adevarata bijuterie. Una dintre cele mai bune motociclete cu care am mers vreodata.

 

Termeni și condiții

United Motors Int'lRO 15868422, J40/14678/2003
Sos. Pipera 44
București, sector 2
Tel: 0726 700 384 office@unitedmotors.ro

Copyright © 2017 United Motors. Toate drepturile rezervate. Design web și programare - Vectorpixel