Noutăți
Versys 1000 SE - mai atragator, mai prietenos, mai sigur29 Noiembrie 2018
Deja modelul anterior Versys 1000 era un tourer foarte capabil si comod, avand un motor foarte elastic, o ergonomie deosebita, o capacitate de incarcare mare si electronica (traction control, moduri de putere, ABS) care sa faca din el o alegere buna pentru cine voia touring, inclusiv pe drumuri proaste. Cei care il au sau l-au avut stiu foarte bine despre ce e vorba.
Ei bine pentru modelul 2019, Kawasaki vine cu imbunatatiri substantiale: design-ul e nou, suspensia e noua, electronica si bordul sunt noi, farurile bilaterale, semnalele, stopul sunt cu led, motorul e regandit astfel incat majoritatea cuplului sa se faca simtita inca de la 2500 ture, si asa mai departe.
Faptul ca ai la dispozitie mult cuplu de la 2500 ture se traduce intr-o si mai mare elasticitate a motorului, de unde si mai putine schimbari de trepte de viteza, o functionare lina, "ca uns". Practice am mers un tur de circuit in viteza a 4-a fara ca motorul sa se sufoce la viteze mici sau sa gafaie de effort la viteze mai mari. Totul e linear si predictibil. Pana "te dai la el". Daca o tii turata, 7500 -9000 rpm, auzi urletul admisiei (un sunet care da dependenta), motocicleta devine racheta si se comporta cam ca un superbike, fiind suficient de agila ca sa o inclini repede dintr-o parte in alta, in parte datorita rotilor de 17 inci, in parte sasiului. Un rol important il au, la varianta SE suspensiile electrice KECS. Senzorul lor, inductiv, masoara direct deplasarea amortizoarelor si comunica cu ECU la fiecare milisecunda (0,001 s fata de 0,5 s cat e timpul de raspuns al sistemelor rivale) pozitia rotii fata de sasiu. Astfel functia de control a traiectoriei in curbe (KCMF - Kawasaki Cornering Management Function) modifica in timp real amortizarea astfel incat senzatia ca esti lipit de asfalt e foarte pronuntata. Pe pista asta s-a tradus in 8-10 km/h viteza mai mare in acelasi viraj fata de modelele concurente. Si mai mult, poti frana, accelera si modifica traiectoria in viraje mult mai facil (evident in limitele bunului simt), ceea ce iti confera o incredere sporita in motocicleta.
Pentru cei obsedati de reglaje, varianta SE vine cu bord TFT si conectivitate cu telefonul, prin Bluetooth cu aplicatia Rideology The App. Asa ca dupa o zi de mers puteti sta la o bere si configura reglaje ale puterii, suspensiilor, incarcarii, le salvati in telefon si cand ajungeti langa motocicleta, nou configurare se incarca automat. Sigur, se poate salva si un jurnal de calatorie, daca vreti sa stiti cat de "tare" ati mers, etc.
In plus motocicleta vine cu ambreiaj tip assist and slippery, cruise control, traction control, ABS inteligent, quickshifter, mansoane incalzite, parbriz mai mare, moduri presetate, cornering lights... nu stiu daca am zis tot.
Pret (TVA inclus) 12.900 euro modelul de baza si 15.900 euro modelul SE.