Noutăți
Z400 - Perfect Urban Sportbike. Sportiv, totusi confortabil.29 Noiembrie 2018

Designul Sugomi ii confera un aer amenintator. Privindu-l cum sta pe cricul lateral, iti sugereaza sportivitate. Si chiar este sportiva, in fond e aproape aceeasi motocicleta cu Ninja 400, cu care Ana Carrasco a castigat Campionatul Mondial la clasa SSP300, dar ergonomia o face comoda si potrivita utilizarii cotidiene. Pozitia e relaxata (nu mi s-a parut mai inghesuita decat Z900) si suspensia nu "loveste" direct in coloana vertebrala, fiind un mix echilibrat, nici prea moale, nici prea tare. Tinand cont de pretul de 5.500 euro, franele sunt foarte bune si dozabile, motorul surprinzator de vioi (e aproape la fel de bun in utilizarea normala, de zi cu zi, ca cel de 650 cmc. E o motocicleta usoara, cantareste 167 kg plin, avand un rezervor de benzina de 14 litri, ceea ce inseamna autonomie mare socotind 4 l/100 km cat cansuma. Fiindca e usoara, e foarte manevrabila; pentru cineva care e obisnuit cu motoarele de un litru sau mai mari, e o jucarie. Nu faci niciun efort sa virezi dintr-o parte in alta, si este deosebit de iertatoare, asta fiind un punct ce ii intereseaza foarte mult pe incepatori. La fel ambreiajul foarte usor de apasat si pozitia neutru a schimbatorului de viteze, care e facil de gasit datorita sistemului "neutral finder".
E o motocicleta care se comporta sportiv daca o turezi mai mult, are rezerva destul de mare pentru viteza medie a traficului cotidian. Nu de putine ori, cand ai nevoie sa accelerezi, aceasta rezerva de putere care poate speria un incepator, este utila. Poate fi chiar distractiv de pilotat pentru cei mai avansati, chiar si pe circuit, unde am avut ocazia sa o testam. Iar unui motociclist "normal" ii va fi greu sa obtina de la Z400 tot ce poate da motocicleta.
Ca sa continuam comparatia, daca o pui langa un Z650, parca nu stii care e motocicleta mai mare. Nici viteza de top nu e mult diferita, Z400 fiind capabila de 180 km/h
Intretinerea si fiabiliatea ar trebui sa fie la inaltime. In fond Kawasaki ofera 4 ani de garatie, Ninja 400 nu a avut problem de fiabilitate, iar service-ul e mai ieftin (de exemplu reglajul supapelor trebuie facut la 24.000 km, spre deosebire de unele concurente europeene la care trebuie facut la 15.000).