Anunţat deja, Kawasaki ZX-10R 2016 a fost dezvăluit

Anunţat deja, Kawasaki ZX-10R 2016 a fost dezvăluit

 


Prezentat azi în Barcelona, Kawasaki ZX-10R, ediţia 2016, este prima revizuire majoră a motocicletei, începând din 2011.


Deşi la o primă vedere pare neschimbată, adevărul este că abia dacă mai găsim un şurub care să nu fi fost reproiectat. Schimbările sunt extensive: motor, şasiu, suspensii, frâne, admisie, evacuare, electronică, cutie de viteze, carenaj; chiar şi părţile care par la fel, toate au fost regândite, folosind feedback-ul echipei campioană WSBK (Johnatan Rea şi, în special, Tom Sykes), astfel încât rezultatul să fie cât mai apropiat de o motocicletă de WSBK, pe care o poţi cumpăra din magazin.


Get closer – Mai aproape. Într-adevăr: mai aproape de de performanţele unui model de clasa WSBK, mai aproape de apex, de limită, de fani, de top. Despre ce e vorba?


Motorul


În primul rând, este de menţionat reducerea cu 20% a masei inerţiale a arborelui, ceea ce se traduce într-o accelerare mai rapidă şi decelerare în curbe (inerţie mai mică, moment giroscopic mai mic, inmagazinează mai puţină energie – se poate creşte sau scădea mai repede viteza de rotaţie).


Admisia şi evacuarea au fost mărite şi, totodată sunt mai drepte, pentru a permite o mai rapidă aspirare şi evacuare a camerelor. Volumul airbox-ului a fost mărit cu doi litri, filtul de aer mărit, pentru a permite o absorbţie mai mare de aer în motor, circuitele de răcire şi ele mărite, pentru a ţine acumularea de căldură sub control, profilul camelor schimbat, astfel încât să se optimizeze suprapunerea valvelor pentru un echilibru mai bun al cuplului şi puterii.


Pistoanele reproiectate, supape din titan, totul gândit să ofere un plus de putere la turaţii mici şi medii, menţinând puterea maximă în jur de 210 CP (cu Air Ram), respectând totodată normele de poluare Euro 4!


Electonica


IMU (Inertial Measurement Unit) Bosch, care lucrează cu senzori pe 5 direcţii, a fost adăugat sistemului traction control, dezvoltat de Kawasaki, putându-se spune că, împreună, operează pe 6 axe, astfel încât practic nu există paliere de referinţă la care Traction Control-ul intră în funcţiune. În schimb, acesta decide care sunt acele valori de la care intervine, astfel încât practic nu îl simţi când lucrează şi nu intervine când nu e nevoie.


Amortizorul de ghidon electronic este tot de la Ohlins, ca şi la ediţia trecută, sistemele electronice Sport-Kawasaki TRaction Control (S-KTRC), Kawasaki Engine Brake Control (KEBC), Kawasaki Quick Shifter (KQS), Kawasaki Launch Control Mode (KLCM), Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System (KIBS), toate sunt de serie.


Amortizoarele


Dezvoltate de echipa de Superbike, împreună cu Showa, amortizoarele sunt prevăzute cu camere externe cu gaz (Azot), generând o forţă independentă de amortizare pe piston, care acţionează astfel ca o pompă, furca (43mm) fiind ajustabilă pe fiecare picior separate, pentru compresie şi revenire mai eficiente. Acestea se traduc într-un confort sporit la rulare şi o stabilitate mai mare la frânare.


Frânele


În primul rând, sunt Brembo. Etrieri de top, M50 montaţi radial, cu pomă radială de ultimă generaţie, discuri cu şanţ pe circumferinţă pentru o mai bună răcire. Pe spate, un singur disc. Furtunele sunt cu teacă metalică, nemaitrebuind schimbate cu unele de curse.


Evacuarea


Din titan aliat, cu două catalizatoare, nemaifiind nevoie de înlocuirea întregii evacuari în cazul în care proprietarul doreşte să-şi pună un eşapament pentru curse. Un detaliu: acum silencer-ul este şi el din titan.


Alte schimbări care sunt de menţionat: furca este montată mai aproape de pilot, pentru o mai mare presiune pe roata faţă, îmbunătăţind comportamentul în curbe, iar bascula spate e mai lungă, contribuind astfel la stabilitate.


Carena nu afost nici ea neglijată – aerodinamica este îmbunătăţită, vibraţiile parbrizului reduse faţă de modelul anterior, la fel şi turbulenţele pe care le înfruntă pilotul, iar debitul de aer spre radiator a fost crescut, pentru o mai bună răcire. Nici măcar farurile sau semnalizatoarele nu au rămas neschimbate.


Toate acestea fac din noul ZX-10R o motocicletă mai rapidă cu 1-2 secunde pe un tur de circuit decât rivalele sale.

zx10r